TALIS 2024 ofereix una radiografia internacional de la professió docent a primària i secundària

L’OCDE ha publicat els resultats de TALIS 2024 (Teaching and Learning International Survey), l’estudi internacional que analitza les condicions d’ensenyament i aprenentatge del professorat i dels equips directius a educació primària i secundària. Els informes es van fer públics el 7 d’octubre de 2025, amb la participació de 55 països i territoris.

TALIS és el primer estudi internacional d’aquestes característiques que dona veu directament als docents i directors de centre, mitjançant qüestionaris que recullen informació sobre la seva formació, pràctiques educatives, condicions de treball, lideratge escolar i benestar professional.

Participació i treball de camp a Espanya

A Espanya, el treball de camp de TALIS 2024 es va dur a terme entre febrer i març de 2024, amb una mostra de 1.013 centres educatius: 507 de secundària i 506 de primària. A més, vuit comunitats autònomes van participar amb mostres pròpies en ambdues etapes educatives: Andalusia, Canàries, Cantàbria, Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears, La Rioja i el Principat d’Astúries.

Novetats de l’edició 2024

L’edició 2024 de TALIS incorpora nous àmbits d’anàlisi que reflecteixen els reptes actuals dels sistemes educatius. Entre els aspectes destacats hi ha:

  • La incorporació de les eines digitals i la intel·ligència artificial a les pràctiques docents

  • La integració de les habilitats socioemocionals en els processos d’ensenyament i aprenentatge

  • La presència de la sostenibilitat com a element transversal del currículum

  • L’anàlisi del lideratge escolar i del benestar del professorat

Informes disponibles

Ja es poden consultar tant l’informe internacional de l’OCDE com l’informe espanyol de TALIS 2024 per a les etapes de primària i secundària. L’informe espanyol, elaborat per l’Institut Nacional d’Avaluació Educativa (INEE), presenta els principals resultats de l’estudi i els contextualitza en l’àmbit internacional, estatal i autonòmic.

Els documents complets, així com altres recursos associats a l’estudi, estan disponibles al web oficial de TALIS 2024 del Ministeri d’Educació.

Un instrument clau per a la reflexió educativa

Els resultats de TALIS 2024 constitueixen una eina de gran valor per a la comunitat educativa, ja que aporten dades sòlides i comparables per entendre millor les condicions en què es desenvolupa la tasca docent i els factors que influeixen en la qualitat de l’ensenyament.

Des de la Catalan Society of Mathematics, es considera especialment rellevant disposar d’aquest tipus d’estudis internacionals, que contribueixen a fonamentar el debat educatiu i la presa de decisions basades en evidències.

Consulteu l’informe global elaborat per l’OECD.

OECD (2025), Results from TALIS Starting Strong 2024: Strengthening Early Childhood Education and Care, TALIS, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/20af08c0-en.

També podeu consultar l’informe estatal que ha elaborat el Instituto Nacional Evaluación Educativa.