Nous cursos de formació per al professorat de matemàtiques no universitari
La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) presenta una oferta d’Escola d’Estiu per al professorat no universitari per respondre a les necessitats i demandes formulades en reunions i entrevistes amb docents i direccions de centre, i també en les consultes realitzades el 📅 2024 i el 📅 2025.
📌 Inscripció oberta
Cursos gratuïts a Barcelona, comarques de la Catalunya Central i comarques de Ponent.
OFERTA ESTIU 2025
CURS: Resolució de problemes de matemàtiques: eines i estratègies
1-4 de juliol, matins
Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC (Barcelona)
Certificació de 25h. Formulari d’inscripció
Professorat: David Arso, Josep Grané, Marc Felipe.
Millora la teva pràctica docent amb tècniques per resoldre problemes d’aritmètica, àlgebra, geometria i combinatòria.
Aquest curs va destacar ja l’estiu passat per la seva bona acollida i interès. Ha rebut moltes pre-inscripcions i no es pot garantir l’admissió de tothom; aviat escriurem les persones admeses. De totes maneres, el formulari continua obert per tal que puguin rebre informació i fer suggeriments de cara a properes edicions.
ÚLTIMES PLACES per als cursos següents:
CURS: Aplicacions de les matemàtiques amb Python
7-10 de juliol, matins
Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC (Barcelona)
Certificació de 20 h. Formulari d’inscripció
Professorat: Toni Susín, Oscar Rodríguez
Presentació de contextos d’aplicació de les matemàtiques, pràctics i interdisciplinaris. Introducció a Phyton per treballar amb funcions, imatges, dades i geometria i descobrir com utilitzar Colab i Jupyter Notebooks. No pressuposa coneixement de Python, només ganes d’explorar! El curs va destacar ja l’estiu passat per la seva bona acollida i valoració.
CURS: La integral de Riemann i el càlcul de primitives
14-17 de juliol, matins
Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC (Barcelona).
Certificació de 20h. Formulari d’inscripció
Professorat: Antoni Magaña
Curs amb l’objectiu de reforçar els fonaments de l’activitat matemàtica, revisar la pràctica per tal d’augmentar l’autoconfiança del professorat i analitzar els errors més freqüents que fan els alumnes, per orientar-los millor.
CURS: Teixir el currículum: connexions entre etapes i estructuració del pensament matemàtic
Sessions participatives, amb part expositiva i col·laborativa.
Inclou sessió a càrrec de Carmen Trinidad (Càtedra de Neuroeducació, Universitat de Barcelona) sobre com aprèn el cervell.
Edició comarques de ponent
3 i 11 de juliol (matins, presencial) Institut Lo Pla d’Urgell, Bellpuig
4 de juliol (telemàtic síncron)
Certificació de 15h. Formulari d’inscripció
Edició comarques Catalunya central
1 i 10 de juliol (matins, presencial) Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa
4 de juliol (telemàtic síncron)
Certificació de 15h. Formulari d’inscripció
Els cursos formaran part del Pla de Formació Permanent del Professorat del Departament d’Educació.
Línies estratègiques de formació
Les propostes s’articulen al voltant de quatre grans línies estratègiques per desenvolupar les competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu en relació a les matemàtiques.
🔹 Aprofundir en la comprensió matemàtica
Cursos orientats a acompanyar el professorat a abordar temes matemàtics més complexos o menys habituals, amb l’objectiu de reforçar els fonaments de l’activitat matemàtica, revisar la pràctica per tal de millorar l’autoconfiança del professorat i analitzar els errors més freqüents que fan els alumnes, tot oferint exemples d’aplicacions actuals i contextualització modernes.
🔹 Resolució de problemes i suport a la diversitat de talents
Cursos orientats a acompanyar el professorat per consolidar eines i estratègies matemàtiques per tal que pugui atendre la diversitat i guiar l’alumnat segons les seves capacitats.
🔹 Aplicacions contextualitzades i recursos interdisciplinaris
Cursos orientats a presentar i treballar aplicacions actualitzades i contextualitzades de les matemàtiques, amb interelació amb eines digitals i eines de programació.
🔹 Teixir entre etapes, reflexió sobre l’aprenentatge i continuïtat curricular
Cursos orientats a presentar com aprèn el cervell (amb experts en neurociència), amb formació i espais de reflexió i debat entre docents de diferents etapes, per compartir experiències i construir una mirada més global i coherent del currículum.