COPA CANGUR – FUNCIONAMENT

FUNCIONAMENT DE L’ACTIVITAT

Característiques del desenvolupament de l’activitat:

  • Cada equip està format per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior), amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes del curs superior (2n o 4t, segons categoria).
  • Cada equip rep exemplars en paper dels enunciats dels problemes per treballar en la resolució i no interactuen amb el programari de l’ordinador. Un membre de l’equip porta les respostes “en paper” al jurat de la competició, que les introdueix a l’ordinador.
  • Tots els equips comencen amb el mateix nombre de punts, pensat per evitar les puntuacions negatives. Cada equip pot fer tants intents com vulgui per cada problema, fins que el resolgui, però cada intent fallit suposo descompta punts. Cada equip tria un problema comodí per doblar els punts, que s’aplica tant si se sumen com si es resten.
  • La puntuació dels problemes és dinàmica. A l’inici tots valen el mateix (independentment que siguin més fàcils o més difícils). La valoració d’un problema augmenta cada minut que passa sense que cap equip el  respongui de manera correcta, i per cada resposta incorrecta.  El primer equip que el respon correctament obté tants punts com la valoració del problema, que a partir d’aleshores ja queda fixada pels equips restants, i a més, una bonificació;  el segon i el tercer també tenen bonificació.
  • En acabar el temps destinat al concurs, naturalment guanya l’equip que té més punts.
  • Per al bon funcionament és convenient que hi hagi un bon nombre de problemes, i alguns prou difícils, per mantenir puntuacions variables, que li donen emoció.

Aquest disseny del joc fa que que l’alumnat participant de seguida estableixi estratègies de joc i de repartiment de la feina i pensi i debati amb molt d’interès els problemes proposats.

PROGRAMARI

ADQUISICIÓ DEL PROGRAMARI DE LA COPA CANGUR (OPCIONAL)

Si algun centre està interessat en l’adquisició del programari amb què es desenvolupa la Copa Cangur, tot seguit en donem els detalls.

El programari de la Copa l’ha desenvolupat una empresa italiana (www.cimidas.com).

Per facilitar que els centres interessats el puguin adquirir, tenint en compte les indicacions de l’empresa i la dificultat d’alguns tràmits per a obtenir factures de transferències internacionals, des del setembre 2016, la SCM va acordar  que Isotropic, que dóna suport logístic al concurs de la Copa Cangur, pugui fer d’intermediari.

El software no requereix cap condició d’instal·lació, funciona en qualsevol ordinador en Windows, Mac o Linux, i les instruccions són entenedores. Ara bé, si escau,  us podeu posar en contacte per a aquest tema amb la comissió de la Copa Cangur de la SCM  (copacangur@gmail.com) i us podem ajudar a entendre bé com funciona. Una vegada que s’ha utilitzat un parell de cops no té massa complicació. El podeu utilitzar com a eina de classe, per crear concursos de matemàtiques o de qualsevol matèria. Els components de la comissió us podem confirmar que als alumnes els agrada aquesta activitat!

El preu és de 91,5€ més IVA però Isotropic ha negociat un descompte i el podeu adquirir a 65 € (IVA inclòs). A continuació teniu les instruccions detallades pas a pas.

Instruccions per a l’obtenció del programari de la Copa Cangur

Per adquirir una llicència del programari de la Copa Cangur (Brainstorm3), seguiu les instruccions següents:

  1. Pagament de 65€ (IVA inclòs) al compte corrent de Isotropic Serveis Educatius, IBAN ES91 3025 0014 0614 0010 6010 , posant com a concepte NOMCENTRE COPA CANGUR PROGRAMA
  2. Envieu un correu a info@isotropic.cat amb el comprovant de pagament i les vostres dades fiscals per a l’emissió de la factura, si la voleu
  3. En uns dies rebreu per correu un codi de descàrrega i la factura
  4. Amb el codi podreu descarregar el programa de la web de Cimidas seguint els següents passos
  5. Entreu a la botiga on-line de Cimidas clicant aquí
  6. Trieu el sistema operatiu i cliqueu a “Aggiungi al Carrello”
  7. A la columna de “Registrazione” poseu-hi la informació que es demana. Caldrà que recordeu l’email i la contrasenya perquè serà la que haureu d’utilitzar per descarregar el programa i les actualitzacions.
  8. Cliqueu a “Registrazione”
  9. Copieu el codi rebut on posa “Inserire il buono”; el mètode de pagament no és important perquè la web us aplicarà un descompte pel total del preu.
  10. Seleccioneu “Per favore accetta i termini e le condizioni”
  11. Cliqueu “Conferma”
  12. Ara ja podeu descarregar Brainstorm3 a la pàgina “Ordini” de la botiga, clicant a la ordre que acabeu de fer i després a “Brainstorm 3 WIN”.

ATENCIÓ: L’empresa que ha creat el software ens ha comunicat que estan renovant la web, per tant si els passos 4-12 no funcionen, escriviu un correu a pamela.zapparoli@cimidas.com i us atendran per fer-vos arribar el programa.