El dissabte 4 d’octubre de 2025 tindrà lloc la XX Jornada d’ensenyament de les matemàtiques, que es celebra annualment, organitzada per les 4 associacions relacionades amb ensenyament de les matemàtiques, de parla catalana.
La jornada d’enguany porta com a títol “Bastim ponts entre etapes”.
Tindrà lloc a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (UPC).
L’organització concreta d’aquest any la porta Feemcat.
INSCRIPCIÓ: a través del formulari següent: https://forms.gle/LFv9Ads2mR4pG2in7
MÉS INFORMACIÓ: consulteu la pàgina de l’activitat
BASTIM PONTS ENTRE ETAPES: Reflexionem sobre la transició entre etapes i la coherència de les trajectòries d’aprenentatge matemàtic #20jornadaconjunta
Dissabte 4 d’octubre de 2025 de 9.00 h a 19.30 h.
Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú EPSEVG, UPC.
Quan parlem d’aprenentatge significatiu en matemàtiques, sovint oblidem una peça clau: la continuïtat. Al llarg de tota la trajectòria educativa, l’alumnat passa per diferents etapes i equips docents, però els sabers i les competències matemàtiques no comencen ni acaben en un únic curs. Quin impacte té aquesta fragmentació? Com podem garantir que les experiències d’aula, la cultura d’aula, les metodologies i els processos mantinguin un fil conductor?
En molts centres educatius s’estan fent esforços per establir línies pedagògiques compartides i per facilitar transicions entre etapes. Sabem que una bona coordinació, la reflexió conjunta i la construcció col·lectiva del sentit dels aprenentatges poden millorar profundament la qualitat educativa. Però, quins criteris podem seguir per construir aquesta coherència? Com es podria seqüenciar el desenvolupament dels processos matemàtics al llarg dels anys?
Aquesta jornada vol posar el focus en les oportunitats i els reptes de la transició entre etapes, des d’Infantil fins a Universitat, amb especial atenció a:
- Com es pot afavorir, des de l’organització interna del centre i la coordinació dels equips docents, una transició fluida i coherent entre nivells?
- Com pot la coordinació entre centres educatius i el treball en xarxa afavorir una transició fluida i coherent entre etapes educatives?
- Quins recursos, espais i pràctiques d’aula poden afavorir la continuïtat pedagògica i facilitar una gestió coherent de l’aprenentatge?
- Com s’expressa la representació en les diferents etapes i com es lliga amb els processos matemàtics?
Proposem, des de la mirada compartida i crítica, avançar cap a ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques més connectats, més coherents i més significatius per a tot l’alumnat.