Quins coneixements matemàtics són essencials a cada etapa educativa? Com podem garantir un aprenentatge sòlid?
Les Jornades “Ancoratges en el currículum”, organitzades de manera conjunta per la Societat Catalana de Matemàtiques i el Col·legi de Doctors i Llicenciats, són l’espai perfecte per reflexionar i debatre sobre els mínims imprescindibles en l’ensenyament de les matemàtiques.
Un programa ple de reflexions, debats i propostes, conferències i diàlegs sobre l’evolució i els punts clau de l’aprenentatge matemàtic.
Reflexionem junts sobre com ancorar el currículum en allò que realment importa!
Organitzadors:
- Societat Catalana de Matemàtiques
- Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
PROGRAMA
Dijous 6 de febrer
16:00 Benvinguda. Conferència: El currículum de matemàtiques i el professorat, amb coratge!
A càrrec de Josep Coll, professor de matemàtiques i inspector d’Educació a les Illes Balears.
17:15 Diàleg 1: Cal tornar a establir ancoratges del currículum a les diferents etapes?
Amb Miguel Ruiz, prof. matemàtiques FP i Mikel Martín, prof. matemàtiques ESO-Bat. Modera: Judith Miró, prof. matemàtiques, directora INS Sant Quirze.
18:30 Diàleg 2: De l’educació Primària a la Secundària. Eines de mesura.
Amb Diego Montero, mestre primària, i Xavier Ibáñez, director Escola Galí-Bellesguard. Modera: Josep Margenat, prof. matemàtiques ESO-Bat.
Divendres 7 de febrer
16:00 Conferència: ¿Qué nos dicen las encuestas internacionales y la ciencia moderna sobre la enseñanza de las matemáticas?
A càrrec de Nuno Crato, president SPM (2004-10) i ministre de Ciència i Educació a Portugal (2011-15).
17:45 Diàleg 3: Nivell de coneixements de l’alumnat en arribar a la Universitat. Què saben i què haurien de saber?
Amb Robert Velásquez, prof. matemàtiques Bat i Margarita Domènech, prof. matemàtiques univ. Modera: David Virgili, prof. matemàtiques ESO-Bat.
18:45 Cloenda