Comença la 12a edició de 7deMates a Manresa

El programa torna a impulsar el talent matemàtic de joves de 2n i 3r d’ESO de la Catalunya Central i els Pirineus.

Aquest dissabte 26 de setembre ha començat a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM – UPC Manresa) la 12a edició de 7deMates, una iniciativa que vol despertar l’interès per les matemàtiques i oferir nous reptes als joves que gaudeixen resolent problemes i explorant aquesta disciplina.

El programa s’adreça a alumnes de 2n i 3r d’ESO de la Catalunya Central i els Pirineus amb interès i motivació per les matemàtiques. La primera trobada del curs 2026-27, celebrada el 26 de setembre, ha inclòs la prova de selecció dels participants.

Set sessions per descobrir i gaudir de les matemàtiques

Al llarg del curs, 7deMates proposa set sessions presencials, aproximadament una al mes i en dissabte al matí, a l’EPSEM – UPC Manresa.

Les activitats són dinamitzades per professorat de matemàtiques de secundària i universitat i plantegen als participants problemes, reptes i noves maneres d’apropar-se a les matemàtiques més enllà de l’aula.

El nombre de places és limitat per garantir la qualitat de les sessions i afavorir un entorn en què els joves puguin compartir inquietuds, desenvolupar les seves capacitats i, sobretot, gaudir de les matemàtiques.

Una iniciativa per fomentar el talent matemàtic

7deMates compta amb el suport de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i amb la col·laboració voluntària de professorat de centres de secundària de la comarca.

Amb aquesta nova edició, la SCM continua donant suport a iniciatives que permeten detectar, estimular i acompanyar l’interès i el talent matemàtic dels joves arreu del territori.

Les persones interessades en altres propostes per a joves i famílies poden consultar també Comunitat SCM, la plataforma de difusió i gestió d’inscripcions de les activitats de la Societat Catalana de Matemàtiques.

📰 Regió7 s’ha fet ressò de l’inici de la 12a edició de 7deMates a Manresa.