A partir del 14 de setembre, inscripcions obertes a Bojos per les Matemàtiques 2027

Les inscripcions de Bojos per les Matemàtiques 2027 s’obriran el dilluns 14 de setembre. El programa ofereix a joves amb interès per les matemàtiques l’oportunitat d’apropar-se a la recerca actual, descobrir-ne aplicacions i participar en activitats pràctiques amb professionals del sector.

Bojos per les Matemàtiques forma part del programa Bojos per la Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera. La proposta compta amb la col·laboració de la Societat Catalana de Matemàtiques, la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, la Facultat de Ciències de la UAB, la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB i el Centre de Recerca Matemàtica.

Un recorregut per la recerca matemàtica actual

El curs es desenvoluparà de gener a juny de 2027 i combinarà sessions divulgatives amb tallers pràctics. Els participants podran conèixer de prop diferents àmbits de les matemàtiques, com ara la geometria, la teoria de nombres, la criptografia, la topologia, els fractals, els sistemes dinàmics, la teoria de jocs o les matemàtiques del so.

A través de propostes participatives, el programa convida els joves a pensar, raonar, construir i aplicar eines matemàtiques a reptes diversos. També permetrà descobrir com les matemàtiques intervenen en qüestions tan presents com la ciberseguretat, l’estudi del cervell o els viatges espacials.

Sessions en universitats i centres de recerca

Les activitats de Bojos per les Matemàtiques 2027 es faran en diverses seus: la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, la Facultat de Ciències de la UAB, la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB i el Museu del Tèxtil i de l’Aigua de Manresa.

Les persones interessades poden consultar el programa complet, les condicions de participació i el procés d’inscripció al web de la Fundació Catalunya La Pedrera: https://www.fundaciocatalunya-lapedrera.com/ca/bojos-ciencia/cursos/matematiques