Quins coneixements matemàtics són essencials a cada etapa educativa? Com podem garantir un aprenentatge sòlid?
Les Jornades “Ancoratges en el currículum”, organitzades de manera conjunta per la Societat Catalana de Matemàtiques i el Col·legi de Doctors i Llicenciats, són l’espai perfecte per reflexionar i debatre sobre els mínims imprescindibles en l’ensenyament de les matemàtiques.
Un programa ple de reflexions, debats i propostes, conferències i diàlegs sobre l’evolució i els punts clau de l’aprenentatge matemàtic.
Reflexionem junts sobre com ancorar el currículum en allò que realment importa!
Organitzadors:
- Societat Catalana de Matemàtiques
- Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Dijous, 6 de febrer
15.50 – 16.00 h Benvinguda institucional
- Societat Catalana de Matemàtiques
- Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
16.00 – 17.00 h Sessió inaugural. Conferència: “Les matemàtiques en totes les etapes. Ancoratges i evolució de l’aprenentatge”, a càrrec de Montserrat Alsina.
17.00 – 18.00 h Diàleg 1: “Cal tornar a establir ancoratges del currículum a les diferents etapes?”
Hi particiaparan:
- Miguel Ruiz, professor d’FP
- Mikel Martín Relancio, professor de matemàtiques a la Fundació Llor
- Modera: Judith Miró, professora de matemàtiques, i directora de l’INS St. Quirze
18.00 – 18.15 h Pausa
18.15 – 19.00 h Diàleg 2: “De l’educació primària a la secundària. Eines de mesura”
Hi participaran:
- Diego Montero, professor de matemàtiques a Betània Patmos
- Xavier Ibáñez, director de l’Escola Galí Bellesguard
- Modera: Josep Margenat, professor de matemàtiques
19.00 – 19.15 h Recull de conclusions a càrrec de David Virgili
Divendres, 7 de febrer
16:00 – 17.00 h Conferència: “Haurien de preocupar-se els matemàtics pels resultats de PISA i TIMSS. Claus de l’èxit del model de Portugal”, a càrrec de Nuno Crato, matemàtic i estadista i exministre d’Educació i Ciència de Portugal
17:00 – 17:30 h Parlament institucional d’autoritats
17:30 – 18:30 h Diàleg 3: “Nivell de coneixements de l’alumnat en arribar a la universitat. Què saben i què haurien de saber?”
Hi participaran:
- Robert Velásquez, professor de batxillerat
- Professor universitari
- Modera. David Virgili, professor de matemàtiques i membre de la Societat Catalana de Matemàtiques
18.30 – 18.45 h Pausa
18.45 – 19.15 h Posada en comú i recull de conclusions